3/25/2010

Påsk och saknad

Ett stort härligt påskris står nu på vårt köksbord som en påminnelse om att påsken nalkas med stora steg.
Jag ska ringa till en restaurang imorgon och boka bord till påskbuffèn som serveras under dagen nästa Lördag.
Vi hade först tänkt köra ner till Karlskrona och träffa min familj, men vägarna är fortfarande dåliga och bilen är dålig, och lillkillen har dåligt tålamod...sitta still i bilstol funkar inte någon längre tid längre, (10 timmar ca).
Flyget skulle ta 4000 tur och retur (först tåg till Arlanda, sedan flyg till Ronneby och vise versa)!!!
Hur kan det vara så dyrt att resa inom Sverige? Du får ju en utlandssemester för samma pris...
Samtidigt så saknar vi alla där nere så!
Ibland är det väldigt jobbigt att ha sin familj så långt bort. Jag pratar ganska ofta med mamma i telefon, men jag saknar vardagskontakten, att kunna ta en fika tillsammans, när det behövs visdom som bara en mamma kan dela ut.

1 kommentar:

  1. Jag har just hittat din blogg, nu ska jag läsa lite... passar på att tipsa om en tävling på min blogg som kanske kan intressera:
    http://21.appelklyftig.com/#post98

    SvaraRadera