4/08/2010

Skomakarlampan


"Inredning för mig är ungefär lika viktigt som blodet som pulserar i min kropp"...nej, kanske inte riktigt, men nästan.
Idag var barnfria på dagen så vi gick på loppis.
Något konstigt som händer mig varje gång jag går på loppis är att jag utvecklar ett enormt starkt ha-begär, och så även idag, direkt när vi kom innanför dörren så utlöstes det, jag började flacka med blicken, leta efter den där speciella prylen som jag inte skulle klara av att gå hem utan. Jag blir alldeles adrenalinstinn och tävlingsinriktad på samma gång, tänk alla dessa fynd som står och pockar på att bli upptäckta. Det är något med gamla saker, som får mig att gå igång sådär, något med det unika, eller själva historien bakom föremålet, eller helt enkelt bara det vackra föremålet i sig självt. Det där med att ha upptäckt en unik liten pärla som bara låg slängd i ett hörn.
Idag var det en skomakarlampa som var den pärlan och nu hänger den och skiner i vårt kök.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar