5/04/2011

En Hälsning från Lotusmamman-Affimera mera!

Bättre självkänsla och självförtroende som mamma, tips från Lotusmamman.se

Detta är fortsättningen på “Bättre självkänsla och självförtroende som mamma”.


För att läsa del 1 – klicka här!

Som mamma utmanas vi varje dag
En affirmation innehåller något värdefullt mentalt koncept och skapar en positiv känsla. Efter ett tag när du kommit in i det så kan affirmationer påverka humöret snabbt och direkt när du affirmerar. Det är en väldigt häftig känsla att uppleva detta resultat! Det är viktigt att du ger affirmationen och framför allt DIG själv en chans. Ge inte upp efter den typiska 14 dagars gränsen utan ge det 30 dagar. Som mamma utmanas vi varje dag i vår roll som tröstare, skötare, fredsmäklare, uppfostrare etc. så du bör inte sakna tillfällen att träna.


Gör såhär: Varje morgon när du slår upp ögonlocken och landat efter nattens drömfärder säger du din valda affirmation högt till dig själv. (Om det går – ta ett djupt andetag – ända nere från magen – andas ut och reflektera över vad du precis sa till dig själv). Sen fortsätter du med dagens bestyr, sysslor och åtaganden. I nästa sekund eller situation som du utmanas i din roll som mamma säger du tyst och/eller högt affirmationen för dig själv igen. Fördelen är inte enbart affirmationen i sig, utan det ger dig även en chans att inte spinna iväg i tankarna och riskera att bli ännu mer irriterad, sur, arg, ledsen eller förtvivlad.


Affirmationer: Använd dig av de månadsaffirmationer som jag publicerar här på bloggen. Var 30:e dag publicerar jag en ny affirmation som riktar sig speciellt till oss mammor. Tanken bakom affirmationen är såklart att skapa en positiv tanke och känsla och att aktivt bygga på vår mamma självkänsla. Det enda du behöver göra är att anmäla dig HÄR! Då vet du att du inte av någon anledning missar en affirmation utan de levereras till dig punktligt och vackert “förpackat”. Det kostar såklart ingenting. Affirmationerna gör jag för mig själv i vilket fall som helst och då kan jag lika gärna dela med mig till er andra fina mammor som vill växa i sin mammaroll och bli den bästa mamman det bara går! Jag skulle bli jätte glad om du berättar för andra mammor som du tror kan ha nytta av detta. Inspirera andra mammor till att bli den bästa mamman de bara kan!


Det går såklart bra att skriva och hitta sina egna affirmationer också. Det går bra med vilket ord eller fras som helst – men det måste skapa en positiv känsla hos dig. Ett tips för dig som vill skriva dina egna affirmationer är författaren Louise L. Hay. Här är hennes hemsida! Nackdelen med att skriva och göra affirmationerna själv är att risken är stor att du inte skapar någon ny affirmation var 30:e dag. Jag vet hur stressig vardag vi mammor har och allt man kan överlåta till andra är faktist ganska bra, skönt och praktiskt. Låt istället mig påminna dig var 30:e dag så affirmerar vi tillsammans!



Klicka HÄR och anmäl dig NU!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar