7/03/2011

Ett bröllop på stranden



Såhär i semestertider så är det många som reser utomlands med sina barn. Vi har ännu inte rest utomlands tillsammans som en familj, varken tid eller möjlighet har funnits, men visst så skulle vi vilja prova. Självklart så skulle vi då eftersträva trygghet. På Vings hemsida så kan du tipsa om ett semestermål och har då möjlighet att vinna resecheckar.. Eftersom vi inte har åkt som en familj än och för att det var flera år sedan jag själv var i Thailand tex, så tänker jag tipsa er om ett fantasi-resemål för vår lilla familj!




Renaissance Antalya Beach Resort & Spa, Beldibi

All Inclusive



 Som den stressade småbarnsmamma jag är så är det nog fullt förståeligt att mina blickar genast drogs åt den här avkopplande sängen, jag blir ju inte mindre peppad av att det finns spa och gym. Tänk att få slå två flugor i en smäll på semestern, avkoppling och träning i en skön blandning!?


 Under tiden som jag tränar så kan pappa Fred underhålla lillen, som för övrigt skulle befinna sig i paradiset, på denna lekplats ;)  Annat än vår närmsta lekplats här i villaområdet med en trasig gunga och en igenväxt sandlåda.


Om jag tröttnar på att träna i gymmet så kan jag ju alltid ta mig en simtur! De sista extra längderna i denna pool skulle bara kännas behagligt.


På kvällen när lillen har somnat gott efter sin godnattsaga så går pappa Fred och jag ner till restaurangen som finns någonstans i detta vackra hotell. Uppklädda till tänderna slår vi oss ner vid vårt bord och Fred drar ut stolen åt mig när det är min tur att sätta mig. Jag känner mig som Lady, i Lady och Luffsen. Över den romantiska middagen ser vi varandra djupt in i ögonen och håller handen så som dem gör på film. 




Vem vet? Fred kanske gömmer en ring i min mussla vid vår romantiska måltid som resulterar i ett vackert bröllop på stranden? Vi bjuder över våra närmsta grannar på hotellet ner till vårt bord och firar i all enkelhet vid solnedgången. Sedan åker vi hem lyckliga och utvilade och fulladdade med härliga minnen! ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar