11/25/2011

Det borde finnas en funkis till alla!


Larry, 24 år och Julian 3 år
 


Detta gjorde Julian och jag i går http://www.myperfectbaby.se/2011/11/en-mongosyrras-revansch/


Jag har ju mer och mer förstått att det borde finnas en funkis till var och en av oss i samhället!
Eller i alla fall; en i varje familj. Någon som kan lära oss om äkta kärlek och styrka. Lära oss om livets stora gåta. Älska, glömma och förlåta.

Ju äldre Julian blir och ju fler funkisar och deras vänner, familjer och anhöriga som jag regelbundet träffar i mitt jobb, ju mer övertygad blir jag. Våra barn är läromästare. Utmaningen för oss runtomkring dem ligger i att se och förstå detta. Ta det till oss och hjälpa våra underbara att sprida sina olika budskap, att våga låta dem lära oss och alla andra. Om vi inte gör det så går vi miste om en himla massa viktigheter.

Någon som har förstått detta alldeles rätt, och är en perfekt budskapsförmedlare (en av många) är Larrys syrra Nicole som har skrivit boken Funkisar-folkgruppen med det lilla extra.
Du kan vinna den hos oss.
Fast jag funderar starkt på att behålla den själv, då den gjorde att jag låg uppe halva natten och läste, för att jag inte kunde slita mig från dem rappa orden.

Nicole Kling, tack för att du skrev boken och tack Larry för att jag fick träffa dig och din härliga familj!
Vi hörs!

Kram från Julian! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar