4/06/2010

Fånga våren!


Välkommen våren, du är väldigt efterlängtad!

Efter alldeles för många dagar utan minsta lilla vårtecken, så vaknade vi äntligen till fågelkvitter och sol idag! Jag skyndade på med Julians ytterkläder, overall, mössa, och skor.
Måste nyttja det vackra vädret medan vi kan, tänkte jag, samtidigt som jag drack mitt morgonkaffe i all hast. Orsaken till vi hastade så, var att våren förut har lurat oss, den har tittat fram lite då och då, men sedan försynt dragit sig tillbaka utan att vi har hunnit få ta någon större del av den.
Men idag så gällde det. Idag lyckades vi få en lång promenad på en timme i solen, jag var klädd i vårjacka och vita converse och jag är mycket nöjd med vår bedrift. Nu är vi inne igen, ute har molnen redan hopat sig och det är betydligt kallare i luften, men det gör inget, för vi hann fånga lite av våren idag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar