4/24/2010

Träning är Terapi!


Då sover mina killar äntligen förmiddag, och jag har en lucka, så jag är på väg ut för att springa en runda! Det är ett underbart sätt att spendera sin egentid på, att springa och få lite extra energi. Kan rekommenderas till alla småbarnsmammor! Fast sömn kommer naturligtvis på första plats, du behöver ju vara utvilad för att orka träna och ofta så är det antingen eller, för oss mammor. Jag ska dela med mig av en hemlighet vad gäller träning; en till två timmar efter måltid är det som gäller om du vill göra av med kolhydrater, då har nämligen kolhydraterna förvandlats till glukos (energi)..så då är det bara att ta ut sig ordentligt beroende på hur många kolhydrater du vill göra av med. Men glöm inte att ta ett snack sedan, för då behöver kroppen fylla på med ny energi, annars håller inte träningskicken i under dagen som den ska.

Ta en runda i spåret idag du också!




Jag på jobbuppdrag i höstas som reporter för Lifestyle Hälsa och Skönhet. Tack Martin Lidberg för alla värdefulla träningstips som du delade med dig av under Svenska Hälsocampen i Rättvik!






1 kommentar:

  1. Hej! Jag tycker Julian ser alldels perfekt ut, en söt liten kille :) Det är en kamp med de som har DS då jag själv växt upp med en moster som har DS. Men dom ger även många glädjestunder, mycket kärlek. Men det vet ju du redan såklart! :) Men en sak som är säker det är att aldrig släppa taget, du måste vara där och korrigera hela tiden, aldrig låta något förgås. Jag ser så många med DS som är klädda i trasiga kläder, luktar illa, beter sig illa osv. Dom har ingen som korrigerar dom, tappa aldrig taget om Julian, låt han vara som vilken som helst, lär han passa in i vanlig skola,låt han kämpa, sätt han aldrig på ett gruppboende, låt han flytta hemifrån, han kommer få ett jobb som även ger en lön, en flickvän, osv. Men det är upp till er att inte tappa honom på vägen. Lycka till med världens finaste kille, med det där lilla x-tra!

    SvaraRadera