5/18/2010

Fäbodjänta

I lugn och ro sittandes på en fäbod..

Jag älskar verkligen naturen och att bo på landet!
Det kan vara rätt så oglamoröst med jord under naglarna efter en rabattrensning, men ack så givande för själen! Idag har jag plockat bort stora stenar i trädgården för att frigöra för en ny rabatt. Vi har stora planer för den här trädgården framöver, Fred och jag.

Vi var lite delade i början om vart vi skulle bo, jag har familj i Söder och vänner i både Malmö och Stockholm. Fredrik har sina rötter djupt rotade i Dalarna. När Julian kom med det lilla extra, så blev jag orolig att Dalarna inte skulle "räcka till" för oss, inte kunna erbjuda oss den extra hjälpen med Julian som vi behövde, plus att det finns mer resurser, grupper och liknande i en större stad. Men våra behov just nu är inte så stora än så att vi märker av någon större skillnad, (förutom ett större nätverk då, för oss föräldrar med små barn), plus att det skulle vara svårt att byta bort det vi har nu, med denna underbara natur inpå!



1 kommentar: