5/29/2010

Mitt barns cheerleader

Idag drar Julian runt som en bulldozer i köket, men det gör inget för jag har ett nytt ”mamamission” på gång, och det innebär att jag ska lyckas ha en lite mer avslappnad attityd, vara lite mer tillbakalutad i min mammaroll. Det är svårt med en ett och ett halvt-åring vill jag lova, ja det vet ju ni med småbarn, ni har säkert också ställt er frågan flera gånger; hur kan en sådan liten människa som inte ens kan gå, vara så snabb? Men faktum kvarstår ,att det är genom att utforska som barnet lär sig och som dotter till en förskolepedagog ,så sitter sådana lärdomar starkt etsade i mitt medvetande, omöjliga att bortse ifrån. Nu är det ju så att min mammaroll inte riktigt ser ut som er, min roll går hela tiden ut på att visa Julian hur man gör, leda vägen, och just därför är det svårt för mig att inte alltid lägga mig i. Andra barn lär sig naturligt att tex greppa saker, att krypa, att gå, att vinka, och alla andra fundamentala bebiskunnande. Detta är något som JAG måste lära Julian. Nöta in, samtidigt som jag tecknar med honom. Denna roll fick jag som nybliven mamma träna in, och det blev ett helt annat sätt att tänka.

Men som sagt , IDAG ska jag lördagslyxa lite och inte vara så mycket cheerleader utan bara lite vanlig mamma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar