6/17/2010

Julians dag


11.12

Jag; -Hej Älskling!
Julian; -Jasså, kommer du nu. Vad vill du då?
Jag; -Jo, jag tänkte bara höra vad du har för dig idag? Du är så fin i skjorta.
Julian; -Ja, jag ska på möte idag, det vet du väl?



Jag;- Möte? Jasså, vad trevligt, vart då då?
Julian;- Jamen på Lillpigan, Förskolan, den ligger bara en bit bort. Jag ska ju börja där i höst, det vet du ju, så vi ska träffa personal, rektor och specialpedagog, och kanske ännu fler folk, vad vet jag..det gäller att vara beredd på allt..



Jag; Oki...Jaha, och vad har du för dig nu då? Läser du?
Julian; - Manus. Jag övar.
Jag; Vaddå? Varför det?
Julian; Ja, man vet aldrig, jag kanske behöver berätta vad det är som jag behöver på Förskolan. Jag behöver ju lite extra ,du vet ju redan allt det där.
Jag; Ja, jo...Men när ska du dit då?
Julian; Vid tre..
Jag; Jaha, men det är ju ett tag till..
Julian; Perfekt! Då hinner jag leka lite med lastbilen tills det blir dags..
-Brumbrumbrumbrum.....


2 kommentarer:

  1. Hoppas du gillade Lill-pigan Julian!
    Jag tror du kommer att gilla stället.Vi ses i höst. Ha en skön sommar!
    Från Tanten som satt mitt emot dig på mötet

    SvaraRadera
  2. Hej tanten! ;) Tack! Jag kommer nog att trivas bra på stället, har redan bekantat mig med alla bilarna i bilrummet ;)

    SvaraRadera