7/08/2010

Vad jag tycker om KUB-tester..

Just nu kollar jag på kunskapskanalen, en film om Norm, en kille på 56 år med Down syndrom.
Norm föddes år 1949, och då var medellivslängden för Downisar 12-15 år (enligt läkarna)!!!!!!!!!!!! De fick ingen talträning, de fick ingen motorisk träning. De fick inget överhuvudtaget. Ingenting alls. Deras föräldrar fick skämmas, så otroligt mycket mer än vi någonsin har skämts för vår älskling. Ja, jag har skämts någon gång ibland när min bebis var liten , tyvärr. Men tänk vad långt vi har kommit idag!! Hur kan vi motsätta oss dessa framsteg, med hjälp av KUB-tester? Hur kan vi förespråka dessa KUB-tester som väljer bort våra barn?!!! Vad kommer härnäst? Ska vi välja bort våra barn med bruna ögon? Barn som kommer att bli tjocka? Ska vi välja bort våra barn som är allergiker? Barn som saknar förmåga att bli proffs på något? Ska vi välja bort våra barn som på något sätt är udda? Vem drar gränserna för detta? Eller förresten, jag vill inte veta. Jag vill bara njuta av att jag har fått detta underbara barn. Ett barn som varje dag får mig att känna mig så otroligt lyckligt lottad! Ett barn som har fått mig att uppskatta livet. Varför ska det vara något fel att känna så? Varför?

love,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar