10/28/2010

Det räcker inte med kärlek.

Det räcker inte med kärlek : en mammas kamp för sin son


Varsågoda. 


Ett boktips denna sköna höstkväll, en bok om en mamma som upptäcker att hennes son har autism. En bok om sorg men även om kärlek större än denna värld. En bra bok, en vacker bok. Men själv så kurar jag ihop mig i soffan i detta nu, med tidningen föräldrakraft och inspireras av funktionshindrade LEENDE personer som så tydligt visar att dem KAN! ! Jag är inte på humör för böcker om depression och sorg just nu, för det kan bli för mycket av det i min värld och på något sätt så är det ganska lätt att fastna i en negativ loop. Ibland så slår det okontrollerbara emot dig med en sådan kraft att du liksom faller ner till marken. Jag kan inte kontrollera folk omkring Julian, jag kan bara lite på att han på något sätt kommer att kunna stå upp för sig själv. För det är en av mina största rädslor och farhågor angående Julians funktionshinder, att han ska råka ut för människor som inte förstår. Julian är ju den snällaste varelse jag någonsin stött på, så genuin och underbar, som en alldeles egen liten skimrande skatt.


Nu tycker jag att vi påminner oss själva att tänka positivt när vi vaknar i morgon, och har en underbar fredag för det är vi värda!




Love,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar