11/10/2010

Att dansa.





När livet är hårt, känner jag mig alldeles för svag. 


Tänk om jag klädd i böljande vit klänning kunde få dansa på en bädd av rosor genom hela mitt liv, dansa med ett leende på läpparna ända fram till min död. 


Min älskade vän Liv har en blogg på Allt för föräldrar med en undertext som lyder; Livet är inte bara en fest, det ska vara en dans på rosor också. Liv är idag gästkrönikör hos vimmelmamman, och har fått ta en hel del dålig kritik. Men om jag känner henne rätt så borstar hon snabbt av sig de dammiga kommentarerna och går vidare med lätta steg. Jag tycker att vi allihopa följer Livs budskap från och med nu och försöker dansa oss fram varje dag, livet är en fest och vi är alla bjudna, låt oss göra det bästa vi kan av denna fest.


Love,

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar