1/13/2011

Jorden går under år 2012

Jorden går under år 2012.


Ja, det är vad dem säger, Mayafolket.
Jordens har förutspåtts sin undergång många gånger sedan den första människan satte sin fot på jorden för 2,5 miljoner år sedan. Vi gör sådant, vi människor. Vi förutspår. Vi måste ha ett bäst före datum på allt. Kontrollera allt. Kontrollera vår tid på jorden. Vi måste veta! Jag tror att vi gör det för att vi har en underliggande rädsla för att förlora det vi har, och om vi är förberedda så kanske det inte är LIKA läskigt ändå. Visst, jorden kan gå under om ett år, jag köper det. Jorden kan gå under i morgon, det står inte på min lista över saker som jag gärna vill ska hända, men det finns inga garantier för att den inte skulle kunna göra det och det finns inget jag skulle kunna göra åt det om så var fallet. 


Jag tänkte på Moder Jord i dag, på min promenad från förskolan, när solen lyste över snön och skapade små gnistrande stjärnor längs min väg. Vad fin och oskyldig hon är, så vacker men så otroligt utsatt. Jag är så tacksam för att jag får leva här på jorden och jag njuter varje dag som jag får ta del av det vackra som hon ger mig och min familj. 


Jag tycker vi tänker på det i dag, att ta bättre vara på Moder Jord.
Att hylla henne och vara tacksamma för allt hon ger oss. 


Vi skyndar oss nu. 


Medan hon fortfarande finns kvar.




Love,

1 kommentar:

  1. Som din allmänbildade lillasyster så kan jag lugna dig med att Mayafolket hade en kalender till som sträcker sig till 4000 så du behöver inte oroa dig <3

    SvaraRadera