2/18/2011

Visst blir det lättare när man jämför med dem som har det svårare?!


 I bland när min vardag känns extra jobbig så brukar jag jämföra den med de föräldrar som har det svårare. För då känns allting lättare. I mitt fall så brukar jag jämföra min i bland lite trixiga vardag med cp-föräldrarnas otroligt trixiga vardag, och då känns saker och ting lättare att trixas med, jag hoppas att ni bjuder på den ni älskade, duktiga, underbara cp-föräldrar!? Ni får axla den manteln för oss som behöver er för att själva orka när allt känns som motvind. Och om det finns något sätt som jag kan tacka er på; maila mig!

Det räcker med att jag läser denna text som jag härmed ska dela med mig av till er; ett tips är att klippa ut den och klistra upp den på kylen och den morgon som du tycker att du har ett rent helvete med frukost och påklädning av barnen så tar du ett djupt andetag och tänker på denna mammans vardag ett litet tag.

"I vår familj handlar det om att tvätta och klä på en mellanstadiekille, hjälpa honom med frukosten, medicinera, sätta på ortoser, borsta hans tänder, packa ryggan, skriva i kontaktboken och gå igenom dagen med assistenten. Se till att han står nere på gatan exakt den tid som skolbussen kommer. Medan vi låtsas att det inte är någon brådska i världen, för om han känner sig stressad går allt i baklås och då kan man verkligen tala om att det uppstår förseningar-i timtal"

Detta är en text tagen ur boken Lite lagom ovanlig, som just nu finns att vinna på vår mötesplats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar