3/22/2011

Äta själv!


Just nu kämpar Lena och jag (mest Lena) med bedriften att lära Julian att äta själv! Det blir alldeles för jobbigt för Fred och mig om vi ska mata honom varje gång. So a win-win situation on both sides! ;) 

Ojojoj tålamodknappen krävs här må jag säga, han blir nämligen sur när vi försöker visa honom. Jag kan berätta lite om hur det känns de gånger jag inte lyckas lära Julian det jag vill under en tränings-session. Det känns lite som när du köper en triss lott, du vet att du inte kommer att vinna denna gången heller men ändå skrapar du och någonstans innerst inne så hoppas du ändå att denna lotten är din vinst. När du sedan har skrapat fram en nit som det ju trots allt var så sitter du där kvar med någon sorts besvikelse och tomhet. Men det kommer du aldrig att erkänna, för du visste ju egentligen att du inte skulle vinna.

Men vi ger aldrig upp! för låt oss säga så här; PLÖTSLIGT HÄNDER DET faktiskt och då är vinsten så mycket sötare i smaken och det vore ju dumt att gå miste om det godaste du ätit på länge! 


HOPE YOU ALL HAVE A LOVELY SPRING DAY!


Love,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar