4/11/2011

All din magi kan ingen ta i från dig



Nu när det är ljusa tider så märker jag att lillen somnar senare. Och vaknar tidigare. I morgon har Julian ledigt från förskolan, vår resurs skulle iväg och trots att jag vet att Julian har det bra där med den andra personalen, så känns det ändå bäst att han får gå Onsdagen i denna vecka istället. Han kräver lite mer av personalen och hur mycket dem än vill hinna med, så är det inte alltid så lätt med 14 andra barn som vill ha uppmärksamhet. Det är ju knappt man hinner med själv. För övrigt så måste jag säga att det är ena riktiga små gottebitar till kollegor som Julian har, allihopa. Jag brukar ta mig en liten pratstund med dem när jag hämtar och/eller lämnar, gunga lite med dem, sjunga en sång, etc.. så goa ungar. Det är väldigt tydligt just nu att dem hinner iväg i talet mycket snabbare än Julian, men så är det i denna åldern, sedan vid ca fem års åldern så har det oftast stabiliserat sig igen. Det spelar verkligen ingen roll för mig längre att jag märker skillnad i utveckling eller liknande, för Julians utveckling skiljer sig på så många olika sätt så det går inte längre att jämföra. Det är ett helt annat sätt att tänka och att uppfostra sitt barn på än det "generella" sättet. Tänk att alla lärdomar som han har gett mig och alla dem fina sätten som han har, hade jag gått miste om, om han inte hade haft sin extra kromosom. Min magiska lilla kille, du är det finaste som finns! Så genuin, jag vet att du känner hur mycket jag älskar dig. ♡



Love,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar