5/19/2011

AJ!


Vaknade med lillen vid 5 snåret och med den värsta nackspärr jag någonsin har haft. Hoppade över den långa promenaden till dagis i dag pga min oförmåga att vrida och vända på mig utan en hemsk smärta som ilar längs hela nacken och ryggen. Tänker på alla dem som går med fysisk smärta i kroppen dagligen, usch och fy, stackars er! Just nu väntar jag bara på att lillen ska sova lite så jag också får vila. Jag har ett möte i kväll och vill försöka vara någorlunda rörlig i nacken då...Eller vad säger ni om pråper kostym med tillhörande halskrage?  Kan det vara något? För alla oss som sitter mycket vid dator och har fel arbetsställning och oergonomisk stol! 


Tips till mig själv;

Se över din arbetsställning. Tänk på att sitta rak i ryggen och vila underarmarna och händerna komfortabelt på armstöd och bord. Sitter du mycket vid en dator, tänk på att skärmen ska vara placerad rakt framför dig på en armlängds avstånd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar