6/30/2011

En onåbar möjlighet


Jo visst, det är ju bra, men....möjligheten är lite suddig..


Ni kanske minns att jag har skrivit mycket om vår önskan att som föräldrar få tillgång till att lära oss mer tecken genom landstinget. Nu har det då äntligen dykt upp en ny chans till att gå TAKK kurs 2, fortsättningskurs på den första som vi gick när Julian var liten. Problemet denna gång är bara att kursen hålls flera mil här ifrån så vi behöver köra tre timmar för att komma till och från kursen, vid varje kurstillfälle. Så dels då kursavgift och sedan bensinpengar på det. Kursen hålls i November och det betyder kanske att Fred inte kommer att kunna vara med. Jag har inget körkort, så i såfall blir det tåg för mig vilket inkluderar ännu fler timmars väntetid och hur ska vi kunna få barnpassning alla dem timmarna?

Jag vet inte. Det känns hopplöst.


2 kommentarer:

  1. Kursavgift och reseersättning ska väl landstinget stå för?
    Men jag tycker nog de kunde haft en kurs för er på närmare håll. Å andra sidan vi blev aldrig erbjudna någon fortsättningskurs, bara upprepade nybörjarkurser...

    SvaraRadera
  2. grundkursen som vi gick var bara 40 minuter bort...vi har oxå fått upprepningar innan, men jag tror att dem har utökat med fortsättning nyligen..

    SvaraRadera