8/17/2011

Good enough!




Höstvardag börjar successivt rulla in och tar sin tid i anspråk. Semestern känns ganska långt bort nu. Plötsligt så blev det mycket att göra. Tvätten växer , maten ska lagas, galonbyxorna ska märkas. Blanketter ska skickas in. Inget mer sitta ute och äta och dricka vin, ingen lat picknick på stranden. Rutinerna måste levas. Vi blir upptagna igen. Hobbys och träning kickar igång. Snart tänder vi ljus och sitter inne på kvällarna, inga spontana hej-ooo-vi tar en oplanerad grillkväll med grannar och vänner! Nej, snart hukar vi oss för kylan och fryser och har för bråttom in i värmen för att hinna hälsa. Men visst, filt i soffan, tända ljus och julgodis, det har sin charm det med. På tal om julgodis så beställde jag precis tomtens goda kola av grannbarnen som ringde på dörren och sålde till förmån för pandorna. Det går ju inte att neka varken barn eller pandor liksom  ;)

Jag knopar ihop träningsmaterial åt Julian och har lite nya idèer inför höstens produkter i shoppen. Det går i ett. Jag har mycket projekt som jag vill göra, många böcker som jag vill läsa, många föreläsningar som jag vill gå på, men jag hinner inte riktigt, som vanligt. Ambitionerna är för grandiosa och jag blir besviken på mig själv. Jag ska leva som jag lär och tänka lite mer; good enough.
I´m good enough.
Räkna alla dem små stegen.
Ja, det ska jag.

Under tiden så kan ni läsa den här artikeln om funktionshindrade och arbetsmarknaden. Om ni är intresserade av sånt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar