10/04/2011

Upp och poppa!


I dag kom det hem en ny leverans till butiken på mötesplatsen. När jag öppnade kartongen så hoppade det ut ett mjukt, vitt, runt litet popcorn, med två svarta ögon och med armarna utsträckta uppåt i luften. -Kjaaaam, ropade Julian som hade sett när jag lyfte paketet innanför dörren och sprang nu fram och ryckte till sig det lilla popcornet och tog det i famnen. Oj, kärlek vid första ögonkastet, tänkte jag. Jag tog upp en av böckerna i lådan, jag brukar alltid vara lite kräsen inför nya saker och det tar ett tag innan jag blir övertygad. Men inte denna gång. Denna gång tog det cirka tre sidor in i den första boken innan jag blev fullständigt förälskad i Poppe och alla hans vänner i Popcorndalen! Vilket underbart pyssligt och poppigt gäng! ;) Författarinnan Charlotta tar upp alla de lite känsligare frågorna som barn ofta tänker på; liv och död, etc, på ett väldigt naturligt och enkelt sätt. Därför tycker jag att böckerna passar er läsare som har lite äldre barn som har börjat att uttrycka sig i tal eller tecken. Det fina med dessa böckerna är att författarinnan med sina små uppmaningar lyckas att få barnet att bli involverad i själva boken, det kan vara något så enkelt som att man på en sida ska pyssla ihop ett litet hjärta när det pratas om kärlek, tex.

Supermysiga böcker och stolt butiksägare i dag!

Ni har väl inte missat att ni kan tävla om Poppe hos oss på mötesplatsen?

Här tävlar du. 
Här köper du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar