11/15/2011

Vad är meningen med livet?





Vad är meningen med livet?
Vilken fråga va?

Men det finns nog inte en enda av oss som inte har funderat över Vad meningen med livet är? 
Hos oss som har lagt ner den frågan, begravt den och gått vidare, bestämt oss för att ignorera det faktum att vi kanske aldrig får veta svaret. Visst återkommer frågan ändå , i bland? När man ställs inför svåra saker, när man tänker att va fasiken, visst skulle det vara lättare att bara försvinna från jordens yta just nu, än att behöva ta tag i detta svåra som jag ställs inför. Varför ska jag hålla på att kämpa? Varför tycker jag att livet ändå är så mycket värt? Vad strävar jag efter? Egentligen? Varför lever jag?

Jag har inte svaret här. Inte just nu.
Men jag vet att jag har en känsla av att det finns någonting mer.
Det kanske du också har? och då känns det ju väldigt onödigt att bortse från den känslan och bara skita i alltihopa, när den känslan är så stark. Eller hur?

Meningen med detta inlägg är i allafall att jag vill att alla ska gå sin egen väg.
Följa sitt hjärta. Jag tror nämligen inte att vi kan komma närmare sanningen än så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar