2/17/2012

Oväntat



Det blev inte alls som jag hade tänkt mig idag.


Igår vid läggdags så planerade jag för föräldragrupp, fika och härliga samtal med mammor och pappor som också har ett underbart barn som mitt. Att få träffa deras barn ger mig så mycket mer än jag kan uttrycka i ord och det är inte alls ofta som dessa träffar tar plats. 




Efter träffen så skulle Fred lämna mig för ett shoppinglopp på Kupolen. När kvällen sedan väl kom så skulle jag sitta hemma i soffan med mina kassar placerade nedanför mina trötta fötter och ta igen mig med ett glas rött. Vad hände? 




Jag vaknade med halsont, nackont, snuva och ont i ..ögat?  Självklart så kunde jag inte åka iväg någonstans, så jag somnade om och låg kvar och sov och sov och sov....Julian åkte iväg på sleepover hos Farmor och farfar. Någonstans mellan mitt snörvlande och mina stela vändningar i sängen så kunde jag höra honom fnittra och busa ihop med sin pappa som hjälpte honom klä på sig och plocka ihop hans saker. Det gjorde mig så varm i hjärtat men fick mig även att fundera på varför jag tycker det är så jobbigt att totalt tappa kontrollen och låta saker ha sin gång utan min inblandning? Visst kan det bli två olika sorters strumpor, oborstade tänder, saker glömda, men, Julian fnittrar ju och har kul, och det betyder väl att han är nöjd? Fred tar det i mycket lugnare takt och ibland så är jag lite avundsjuk på deras band. Eftersom jag har tagit det mesta med "träningen" med J så kan det kännas som att jag har fått för lite av "busbiten". 



Trots förbud att läsa sådant som har med jobbet att göra så kan jag inte hålla mig ifrån den här boken som kom i lådan i dag! Bo är en höjdare inom dessa områden och väldigt, väldigt duktig. Det passar ju bra att vältra sig i uppfostran och metoder nu när jag ändå inte kan göra  någon större kroppslig ansträngning än att vända blad i en bok. Ni kan vinna den hos oss här!

Jag har planer inför morgondagen, men jag vet inte om jag vågar hoppas för mycket. Men vi skulle göra roliga familjesaker och jag hoppas att jag vaknar lite piggare och har möjlighet att komma iväg. ♡





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar