4/24/2012

I dag är det Tisdag och då ser det ut så här..


Nytt soffbord skulle ändå införskaffas men genast blev det lite mer aktuellt.

Jag skulle bara vila ögonen fem minuter i soffan innan vi skulle gå i väg till dagis. Har man varit vaken sedan 4.00 varje dag i två veckors tid med en hyperpigg unge så är man ganska så trött vid 8 snåret. Bara fem minuter mumlade jag medan lillen numera satt tryggt på kudden vid tvn och kollade på Happy feet. Efter fem minuter (trodde jag) så vaknade jag med ett ryck. Där stod mitt barn och tittade på mig; hans ansikte pryddes av en mindre smickrande svart krigsmålning som jag inte hade gått med på. I högsta hand hade han en svart tuschpenna (vart han nu hittat den?) och han var i full färd med att föra pennan mot min oskyldiga, vita kind. Gahhhh, jag hoppade upp ur soffan med ett ryck, drog pennan ur handen på lillen och under skrik och protest så noterade jag förödelsen som hunnit bli medan jag sov; Graffitimålat tangentbord och ett soffbord och en unge i samma dekadenta stil. Göra ett konstverk av det hela och ställa ut? funderade jag medan jag funderade på hur dådet skulle straffas. Att klockan var halv 10 och att det var för sent att gå iväg till dagis nu, vilket innebar att det inte skulle bli mycket jobb gjort för min del i dag, var en kakbit i jämförelse med denna incident.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar