8/27/2012

Träningshöst

Jag höll gårdagens löfte om träning och körde en löprunda, en core-träning och en extra löp med hunden. Ikväll så är jag skönt slut i kroppen. Jag har lovat mig själv att hålla i och inte ge upp på grund av tidsbrist. Detta ska bli en höst i träningens tecken har jag bestämt dels på grund av att jag behöver vara stark i kroppen, (man ska inte vara så rädd för muskler; verkligheten ser ju faktiskt ut som så att jag bär 10 kgs matkassar hem från affären på dagarna och lyfter en unge som väger 15 kg) men också för humörets skull. Parantes; jag vet att jag behöver det när vintern kommer och jag boar in mig och äter gott för att det är så kallt ute, jag måste nämligen jobba bort depåerna varje år. 

På tal om vinter så kan jag erkänna att jag är jag lite av en vinterdissare, tyvärr så bor jag dock lite fel för att vara det, Dalarna är verkligen alla vintersportsutövares paradis, visst det är mysigt att sitta inne med tända ljus och pläd över fötterna och en god bok också men inte i åtta månader! Men man får hålla modet uppe och klä på sig några extra lager och tvinga sig ut på skidor och liknande för att hålla sig varm. Några månader är det ju trots allt ganska trevligt och vackert med djupsnö och sol.

Nu ska vi landa i soffan här hemma och äta en nyttig kvällsfika. Imorgon är det förskolan för lillen så då ska jag få jobba av en del på kontoret, äntligen. Men innan dess såklart, en joggingrunda till förskolan och tillbaka igen. Sedan möjligtvis den jobbiga planka som är så bra här och var på kontorsgolvet under dagen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar