3/13/2013

Planering och action!


Mars månad. Busy. Busy. 

Fullt upp med planering inför nästa torsdag: World Down Syndrome Day! 

Vi ber er alla att notera och sprida info om våra underbara barn under alla dagar såklart, men kanske lite extra just denna dag! Jag driver ju en sida för alla med speciella behov och dessa behov ser olika ut men svårigheterna, känslorna och kamperna går tillsammans hand i hand. Vi har alla något gemensamt. Men eftersom mitt eget barn har just Down syndrom så brinner ju mitt hjärta mest just här, av förklarliga skäl.

Så min uppmaning är: Lägg datumet på minnet: 21/3! 

Nu har vi ju vår insamling också så jag tänkte samla in lite pengar åt barnen i Baltikum i samma veva. Jag återkommer med event när lokal är fixad och hoppas att folk från Dalarna dyker upp! Funderar på att baka och sälja till förmån till resan. Men som sagt inte alla bitar på plats än. Återkommer angående detta! 

Under tiden så kan ni gärna titta på bildspelet nedan och fundera över vad just DU känner till om Down Syndrom. Känner du någon? Har du en bekant som har en bekant? Ser du/ känner du någon med Down syndrom i din skola? Skriv gärna i kommentarerna här på bloggen!



Fotosession 

Vi var i Stockholm och fotades för ett tag sedan och nu är tidningen ute. Så här blev resultatet.





Idag kan ni läsa om oss i tidningen Hanna c/o Amanda. Det var svårt att få med båda på bild då jag som bekant har en liten rymmare, men vi lyckades fånga lillen när han fick lite lego att sitta och leka med. Tack fina Katarina som kom och mötte oss och agerade lektant.  ;) 


Hoppas att ni har en skön dag i solen alla! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar