10/30/2010

Höstrensning OCH MILJÖTÄNK!

Jag har inspirerats av Loppis-rensa för livet kampanj och jag röjer ur garderoberna så det ryker här hemma, jag har massor av kläder som jag inte har använt på flera månader och det dåliga samvetet gör sig starkt påmint igen. Jag måste bli bättre på att lämna in kläder till olika organisationer! Och när jag sedan onödigt ofta fyller på igen så måste jag bli bättre på att fylla på med kläder i ekologiskt material! Det dåliga samvetet påminner sig lika starkt igen när det handlar om källsorteringen, när jag med en skyldig och flackande blick skyndar ner med både matrester, papper och dylikt i samma påse när jag slänger sopor. Det finns fortfarande bara en anledning till varför jag FORTFARANDE fuskar när jag källsorterar och det är något så simpelt och oförsvarbart som lathet. Jag tar mig inte tiden till att göra det helt enkelt. Det handlar ju bara om att få in en simpel vana och rutin i vardagen, och jag lovar att jag härmed ska bättra mig, jag ska bättra på min dåliga miljö-karma och tänka mer på moder natur. Det är jag faktiskt skyldig henne.




Med Rensa för Livet-kampanjen hoppas vi inspirera flera att rensa bland prylar man inte använder, göra en insats för miljön och inte minst stödja World Childhood Foundation som arbetar för barns rätt att vara barn”, säger Katarina Bergegård, VD på Loppi.se – Sveriges köp och sälj-sajt för barnfamiljen.




Jag gillar Loppi.se




Love,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar