12/18/2010

Dem vill lära dig att tvivla-Jag vill lära dig att dansa!

Barn är inte till salu, en självklarhet för de flesta människor, men inte för alla, det känns helt otroligt att det finns människor som anser sig ha rätt till att förstöra en medmänniskas liv genom att slussa in henne i en värld av människohandel. För att försöka förhindra handel helt så finns det evenemang som Musikhjälpen. Musikhjälpen håller på just nu och en hel dag till, pengarna går oavkortat till att stoppa handel med barn. Insamlingen har pågått några dagar redan och jag har under dessa dagar följt den lite sporadiskt, till och från, mellan disk och tvätt, inte lagt så stor vikt vid det hela, men så kom Abbes pappa. Ni vet den hjärtsjuka killens pappa som driver Hejja Abbe!-bloggen. Abbes pappa startade sin blogg 2007 när Julian låg i min mage och jag har följt hans blogg sedan Julian föddes. Abbe har också en kromosomavvikelse och jag känner igen mig i mycket av Abbepappans rädslor. Abbes pappa bloggade på musikhjälpen och ringde in och önskade en låt, denna låt kändes så otroligt rätt i detta sammanhanget och i många andra sammanhang också för den delen, så jag lägger upp den här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar