12/15/2010

Lite nytt angående den pedagogiska träningen.

Igår så kom världens bästa specialpedagog Inga till förskolan och Lena och jag fick genast fullt upp med att lära oss lite nya träningsmoment med Julian. 2-bits pussel, generalisering, stor och liten, gömma och finna, var några moment som stod på schemat. Som tur är så är Julian oftast full av förväntningar inför varje moment så förhoppningsvis så kommer hans inlärningsprocess framöver att gå någorlunda smärtfritt! Vi fick även lite tips på julklappar att köpa till Julian, bland annat en aktivitetsplatta (tränar finmotoriken) och stora stapelklossar i plast. Så i eftermiddag ska jag och fred ut på jakt i leksaksaffärer. Annars så kör vi på med tecken som vanligt, det går undan nu, vi hinner knappt med!

På tisdag ska vi till Habiliteringen för en rutinkoll, så otroligt skönt att få stöta och blöta lite saker angående Julians mage och hans totala matvägran som nu tyvärr är ett faktum. ;(

Nya ord sagda (i samband med tecken)

gha= öga

ppha= tappa



Trött på att vara trött, men jag väljer helst soffan just nu.



Kärlek,

2 kommentarer:

  1. Hej Emily. Ville bara titta in och säga hej. Du har en så'n härlig blogg..och en jättesöt liten kille.
    Min yngsta har också DS..och ADHD..ingen kul kombo kan jag säga.7 år och jätteduktig underbar livsälskare..ett emotionellt geni.Han ändrade på hela våra liv..mitt och hans syskon...men inte till det sämre!!
    Kämpa på....ni fixar allt tillsammans...även hemska andnöds nätter. Kram från en mamma till en annan

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för dina fina ord om bloggen, om Julian och om din lille prins!

    Stor kram till dig och ta hand om de dina!

    SvaraRadera