1/04/2011

Vi borde ta bättre hand om våra speciella själar.

Hur många gånger har vi inte hört talas om att våra funktionshindrade behandlas dåligt?
Varje dag, i tidningen står det artiklar om indragningar i vården, om feldiagnoser, felbehandlingar, för få lärare i skolan för barn med svårigheter, inga chanser till inkludering, ja, listan fortsätter och fortsätter.. . Jag blir lika förbannad varje gång jag läser om orättvisan. Borde vi inte ta bättre hand om våra funktionshindrade? Något som gör extra ont i mitt mammahjärta är när barn blir lidande, barn som inte har förmågan att prata för sig själva för att dem inte har de rätta verktygen. Jag skulle kunna fortsätta och fortsätta klaga över alla dessa orättvisor men det skulle bara göra mig ännu mera olycklig, just nu undrar jag bara varför det fortfarande är så här och varför det aldrig blir bättre?

Det finns människor som tror på reinkarnation och räknar våra funktionshindrade som lite mer utvalda än oss andra då de själva väljer att födas som just funktionshindrade. De själva är rätt så lyckliga i sitt liv även om de kan gå mellan ytterligheter. Men våra funktionshindrade är i alla fall speciella själar och är här på jorden mer som lärare än som att lära sig något. Borde inte vi hylla och tacka dem för deras val?


Jag vill avsluta detta inlägg med några underbara bilder på några av våra medlemmar på My.perfect.Baby.se 


Välkommen att registrera dig hos oss du också!



Love,
  

Några alldeles speciella själar.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar