2/22/2011

Good enough?

Träningskrav?


Visst är det skönt att tänja lite på sina egna utsatta regler i bland? Låta disken vara, vänta med  tvätt en dag, skippa träningen helt, tagga ner ett snäpp på jobbet, etc. Vi är generellt dåliga på att tänka "good enough" eller hur? men i dag tänker jag göra just detta. I dag ska jag försöka ha så lite krav som möjligt, jag ska påminna mig själv att nöja mig med att "nästan" lyckas. För jag är faktiskt ganska duktig, eller nej, jag är väldigt duktig! Och i dag ska jag skippa allt som har med hem och jobb att göra och så ska jag bara träna 2-ords meningar med Julian. För det är faktiskt sådana saker som betyder något i längden.



Kanske slänger jag upp en liten video på hur det gick med den träningen sedan! ;)


I dag har jag en liten uppgift till er där ute, så vad du än gör just nu när du läser detta, ta en liten paus , gör denna uppgift och reflektera lite på den under dagen.



Fundera på inom vilka områden du skulle må bra av att sänka kraven på dig själv. Skriv ner dessa områden och skriv också förslag på hur du skulle kunna genomföra detta.


Ha en bra dag!

Love,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar