4/28/2011

Julians tjejliga


Julian med tjejen Michelle



På Julians tjejliga kvalificerar du in om du;


1. Är tjej
2. Är äldre än 3 år
2. Ler mot honom
3. Vinkar till honom.


Julian har många brudar. Han fastnar ofta för lite äldre små-tjejer om man säger så. Min storasyster ponerade på en teori om att han nog favoriserar dem för att dem har lite mer livserfarenhet men att dem ändå har lugnet och tryggheten i sig. Och omhändertagandet. Det hela började med att han träffade den lite äldre kusinen Emma, hon med det långa mörka hårsvallet, han fastnade direkt. Efter det så började han kalla tjejer för "tisse" när vi gick på stan, han skrattade och vinkade till alla småtjejer som gick förbi honom. Så klart kunde dem inte motstå honom någon längre tid utan vinkade tillbaka till en överlycklig liten kille. Sedan tog vi honom till Blekinge och där träffade han småkusinerna på min sida, två blonda flickor. Julian var i himlen. När sedan den minsta på 4 bast hade bestämt sig för att dagen till ära vara Julians privata "barnskötare" som hon kallade det. Då var lyckan total. Den minsta tjejen skötte och matade Julian hela dagen och hela kvällen och det riktigt lös i lille Don Juans ögon, kanske hade han förstått vad det hela handlade om? Att bli omhändertagen av äldre tjejer ligger ju trots allt i släkten ( Fred är yngre än mig, så det kanske faller sig helt naturligt för Julian om man säger så). Senast i dag så fick jag reda på att Julian fattat tycke för en dotter till en i personalen på hans förskola, en lite äldre tjej som hade hälsat på hos dem under dagen. Tydligen så skulle hon komma även i morgon så jag vet att hans dag kommer att bli helt underbar. ;) 
I vilket fall så har han nu tagit detta beteende till helt nya nivåer som jag inte vet om jag är riktigt bekväm med, han vinkar åt ALLA kassörskor i mataffären, klädaffären, osv... 
Och han blir arg om dem inte vinkar tillbaka. 


Julians nuvarande tjejliga;
Kusin Emma
Kompis Theos storasyster Michelle
Kusinerna Alice och Olivia
Personal Annas dotter Emma


Love,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar