4/07/2011

Mera om appar som hjälpmedel



Hej!


I dag är en bra dag. Jag är fortfarande lite besviken över beslutet som togs angående teckenkursen men vi planerar för ett läger lite längre fram i framtiden i stället. Jag har en del lösa frågor angående beslutet och vad som egentligen gäller i den här kommunen men det är inget jag prioriterar att lösa just nu. Dem verkar inte ha riktigt klara riktlinjer om man säger så, bara det att dem hellre väljer att låta föräldrar från andra kommuner gå dessa kurser. Men, men...jag låter det passera, man måste välja sina strider annars skulle man bli alldeles för bitter. Snap! Knäpper med fingrarna i luften. Didn`t happen! Under tiden pluggar vi tecken själva här hemma med diverse olika hjälpmedel. Det finns en kurs som landstinget har som är en fortsättningskurs i TAKK, (den enda dem har att erbjuda för en liten summa pengar) men vi har kommit ganska långt nu så vi funderar på andra kurser inom tecken för döva i stället. Mer grammatik och liknande. Jag kommer att fortsätta med tecken även om Julian får ett bra talspråk framöver.


I phone är ett underbart hjälpmedel.  Införskaffade appar till min Iphone som underlättar träningen med Julian i vardagen är dessa. 


I hear Ewe

I Hear Ewe

Ritade tecken




Pre School Memory match

Screenshot Universal iPhone App for Kids




Jag saknar lite fler svenska apps, som babblarna och teckenhatten, de borde också finnas tycker jag. 


The search goes on...;)



Ha en bra dag alla!


Love,

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Om du letar efter svensk appar så släppte vi nyligen en Pekbok med djur-app som kanske är intressant:
    http://itunes.apple.com/se/app/wombis-pekbok-med-djur/id422356594?mt=8

    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för tipset Daniel. Perfekt! Den ska jag skaffa!

    SvaraRadera