4/19/2011

Välkommen hit, vem du än är.


Trots att jag fortfarande jobbar på Freds PC vilket känns väldigt obekvämt för mig som är van vid en Mac så lyckades jag knåpa i hop ett inlägg på Pralin, dagen till ära. Glada Hudik och Pär Johansson (som jag har haft äran att träffa) är nämligen här och spelar i kväll och i morgon.

Jag hoppas att du ska gå om du bor i Leksand!


Här följer mitt inlägg i Dalarnas tidningar i dag;


Mina hjältar

I dag är det en bra dag.
Jag lyser upp när jag hör Julians resurs på förskolan berätta om vad dem ska göra i dag. Dem ska gå på föreläsning. Men inte vilken föreläsning som helst. Leksands kommun skickar alla sina pedagoger på föreläsning med Pär Johansson, grundaren av Glada Hudik, i eftermiddag . – Ja! Underbart! Ett bra drag av Leksand kommun, hejar jag. Per förklarar ju allt det där så bra. Att det som egentligen är så lätt görs så svårt när det handlar om våra individer som inte följer normen. Det är väl självklart att alla ska få ta lika mycket plats i samhället? Pär lyfter fram vår uttalade önskan som är lätt i teorin men svår i praktiken på ett humant och förståligt sätt. Jag har själv suttit på den föreläsningen och jag fick massor av energi, glädje, kunskap och tårar med mig hem efteråt. Främst av allt så fick jag en härlig energiinjektion med positiva tankar inför framtiden med mitt barn som kräver ett öppet sinne, engagemang och tolerans. Egenskaper som i bland är svåra att visa. Pär visar oss föräldrar att det KAN finnas rätt folk på rätt plats som verkligen engagerar sig i våra barn. Dem är inte jättemånga men dem finns. Jag vet att det finns fler som Pär därute, som inte ser hinder utan möjligheter. Gör det lätt när det är svårt. Som ser våra barn. Jag kallar dessa personer Mina hjältar. Jag har turen att ha några sådana hjältar i mitt liv med min son, och jag hoppas och tror eller förresten jag VET att jag kommer att möta många fler hjältar längs med vägen. Utan dessa hjältar så vet jag ärligt talat inte om jag hade lyckats kämpa varje dag. Så är du en sådan hjälte och läser detta, så ska du veta att du är högt uppskattad. Mycket högre än vad du tror.


JUST NU..
.. skiner solen och ger mig sommarkänslor, Fred och jag ska åka i väg och handla snart, i morgon kommer habiliteringen till Förskolan så då ska det tränas igen! ;) Julian går som vanligt på torsdag, men är ledig Fredag för då är det ju röd dag! Sedan ska vi på påskmiddag på Fredag. Lördag och Söndag ska vi ha grill här hemma.
Så härlig årstid det är nu!!

GLÖM INTE ATT NJUTA! Och kom ihåg att du är BÄST!



Love, Emily

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar