5/03/2011

Får det vara ett bonuskort?

När jag var yngre. Alltså utan barn. Så kunde jag irritera mig väldigt mycket på alla ansvarsfulla människor runt omkring mig som jag tyckte gick runt och "lekte" vuxna genom att ha allehanda olika sorters kort i plånboken. Det var Ikea Family-kort, ICA-kort, MacDonalds-kort, olika bonuskort och rabatter hit och rabatter dit.  Ett återkommande scenario under denna tid kunde vara detta;

Upprörd flicka med fjortistjejsröst till mig;

 - VADDÅ? HAAR du inte Ikea Family-kort? Fattar du inte att det blir MYCKET billigare dååå?

Dessa frågor kunde slängas titt som tätt på en förvirrad kortlös som inte alls kunde förstå hur det skulle kunna vara möjligt att komma ihåg att använda alla dessa kort till deras olika syften hela tiden. Självklart så föll jag själv i fällan så småningom och nuförtiden går jag runt med en plånbok översvämmad av kort; det är familjerabatter, lånekort, flera års gamla presentkort, Visa, Kicks, Hm, med mera, med mera...Men av alla dessa kort så har jag nu fastnat mest för ett (efter mitt Visa då så klart) nämligen mitt nyinförskaffade ICA kort. Nu kan man ju tro att detta beror på all underbar ICA reklam, som har gjorts, och som ju självklart ligger alla föräldrar till ds-barn lite extra nära hjärtat. Men nej, ICA är mycket mer än så, jag loggade in på mina sidor hos Ica i dag för första gången sedan jag fick kortet och det är en hel värld av möjligheter där. Ojojoj. Det är erbjudande, bank, etc, etc. Detta ska så klart undersökas vidare, men jag har en känsla av att det kommer att bli ett långt framtida samarbete mellan ICA och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar