6/19/2011

En Söndagskväll i all sin enkelhet



Bild från flickr

Det är superduperskönt att ha en träningscykel hemma när det är sådant regnväder ute som det har varit i helgen! Snart så ska jag gå in i rummet här bredvid, hoppa upp på cykeln och cykla en mil. Jag cyklar alltid precis en mil. Det har blivit en slags ritual. Cyklar jag 5 km så känns det som att det inte tar något. Jag har alltid öppet fönster och hög musik i lurarna så att jag inte kan höra lillen, för om jag hör minsta gnäll så måste jag avbryta och gå ut och kolla vad som händer. Och då blir det bara att jag stannar där ute. (Så är det att vara en kontrollerande hönsmamma.) Efter min cykeltur så ska jag duscha, göra hårinpackning och till sist landa skönt i sängen mellan rena lakan!
I morgon så har vi möte med specialpedagogen på förskolan, det ska bli kul att träffa henne igen. Efter det så blir det lite jobb, om jag hinner? sedan hämta lillen och göra en del shopping, och till sist en playdate hos vänner. 

En härlig dag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar