6/21/2011

Hur lyckas man med ett bra förhållande?


Mina finaste killar


Jag fick en fråga; Hur lyckas man med ett bra förhållande?
Jag svarade med en fråga; Vill du lyckas tillräckligt mycket? 


Precis som alla andra som lever i parförhållanden och allt vad det innebär, så klurar jag på frågor så som; Vad är det bästa receptet för ett bra förhållande? Varför stannar så många människor i dåliga förhållanden? Varför slutar vissa par att kämpa så fort det blir jobbigt? Varför ska det vara så svårt att lyckas hålla ihop? För Fredrik och mig så minskade vår chans till att lyckas med vårt förhållande med 50 procent på pappret när lillen föddes. Vi fick veta av folk som mer än gärna ville berätta, att det är dokumenterat att hälften av alla de par som får ett funktionshindrat barn inte alls lyckas hålla ihop. Denna vetenskap slog inte ned oss, den fick oss att kämpa så mycket hårdare. Nästan maniskt höll vi varandra i händerna och sa att det gäller inte oss, vi är starkare tillsammans.
Och vi blev Starka. Starkare. Starkast. 

Jag tror att det mest handlar om viljan. ♡



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar