6/17/2011

Tänker du på parabener?


Och så framifrån

Jag är väldigt trogen mina sminkprodukter och Clinique är ett sådant märke som har följt med mig i många år. I bland har jag bytt bort och provat annat, men jag har bara blivit besviken och missnöjd och så har jag fått sätta in min gamla trotjänare i badrumsskåpet igen. Hand i hand har jag och mina produkter tillsammans försökt bekämpa missfärgningar, rynkor och påsar under ögonen. Morgon efter morgon, kväll efter kväll. Jag undrar i bland hur man hade sett ut i fejjan utan alla dessa produkter? Tänk om man hade använt vanligt tvål för att tvätta sig i ansiktet i stället under alla dessa år? Förmodligen hade man varit riktigt rynkig och uttorkad i ansiktet. Tyvärr så finns det parabener i en del av Cliniques produkter för att dem ska hålla sig, och det gör det ju lite tråkigt. Men parabener finns det tydligen ännu mera av i Niveas produkter om man nu ska jämföra. 

Hur gör du? Tänker du på vad du använder till ansikte och kropp? Till ditt barns ansikte och kropp? Tänker du på vad det finns för kemiska ämnen i det vi får i oss, har omkring oss och på oss, dagligen? 




Love,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar