7/05/2011

Findag


På g ut

Lillens och min egna semestervecka. Dag nummer två.
I dag var en riktig findag. Findag innebär att jag sminkar mig lite extra, vilket jag inte annars gör så ofta om jag går hemma. Findag innebär också att vi går ut och shoppar och unnar oss. Eller mer, jag shoppar, Julian vinkar. 

I dag shoppade jag nagellack och hårinpackning och matvaror. Julian vinkade till nog minst 50 stycken.

Vi unnade oss lite extra och avslutade vår findag med korv och mjukglass! 



När vi kom hem däckade lillen i tvättstugan på all tvätt. Ligga, sa han och la sig. Jag skyndade mig att brygga lite kaffe, och han låg kvar. Jag blev kaxig och tänkte att jag hinner nog sitta på bron och dricka mitt kaffe och måla tånaglarna med mitt nya lack i solen innan han kommer på att jag är borta. Jag hann färdigt ena foten, och allt blev utanför pga stress. Så nu går jag runt med en fot med rosa tånaglar som dessutom ser ut att vara ett verk av en full fjortis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar