7/22/2011

Hej dåliga samvete!


Jag har varit dålig på att träna habilitering med Julian de senaste dagarna, även om allt vi gör med Julian är träning. Men nu pratar jag inte om lek och skoj utan mer om den strukturerade "sitta-ner-och-jobba-med-olika-moment-träningen". Jag kommer ihåg i början när jag var rädd för att Julian (och jag) skulle se det som ett tvång och något tråkigt som måste göras. Men vi har faktiskt väldigt kul ihop när vi jobbar med färgerna och ljuden! Jag minns vår kloka specialpedagog som betonade hur viktigt det är att få in träningen som ett kul moment i vardagen. Jag minns speciellt en historia som hon berättade om en liten flicka (kanske på 4 år) som gjorde tecknet för jobba och sedan gick hon in på sitt rum och drog fram träningslådan själv varje gång det var dags för en session. Så gulligt! Barn vänjer sig fort.
Det är vi vuxna som är lite knepigare.;)

Förresten Inga, om du läser det här, så hoppas vi att du har en UNDERBAR sommar och njuter för fullt!  vi saknar dig, så vi hoppas på att få se dig någon gång i höst så vi får bjuda på fika ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar