9/16/2011

Bara så ni vet...;)



Dagens vara; Bjällrorna 

19 kronor, hela dagen  i shoppen ;)

Det får bli lite shop här i bloggen just nu, för det är det som jag håller på med för tillfället.
Jag tänkte faktiskt ta mig tid framöver och skriva ett längre inlägg om vårt samarbete med den dagliga verksamheten som My.Perfect.Baby har startat i dagarna. Det är  mycket spännande och mycket lärorikt. Vi kan säga så här; allt kan hända med det här projektet! Jag måste bida min tid och se hur det går först men i smyg så hoppas jag på att detta projekt kommer att sprida sig som en löpeld genom Sverige och att fler företag hoppar på ideèn och börjar samarbeta med funktionshindrade framöver! Visst skulle det vara kul med en förändring i synsätt och framförhållning i det svenska arbetsklimatet?! När du jobbar med funktionshindrade så kan allt hända, det gör det osäkert, visst, men även spännande och fördommar minskar även om vi integrerar. Det viktigaste är personalen som jobbar runt omkring de funktionshindrade,om dem kan stötta och se individen så tror jag att höga höjder kan nås! Det som är problemet i samhället just nu är bristen på kommunikation och handledning bland personalen, våra funkisar ska ut på arbetsmarknaden utan skyddsnät och kontaktperson? De som jobbar på en arbetsplats som ska integrera en funkis, måste få information om hindret, och personen som börjar jobba där måste få rätt guidning in i arbetslivet. På många sätt så är det där det brister, förmodligen för att det kostar pengar för att utbilda. Tyvärr.

Men som sagt, mer om detta framöver.
Nu ska jag gå ut i den härliga solen och göra lite ärenden.

Hoppas att ni har en fin Fredag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar