12/05/2011

Inga alarm och ingen drama, tack!


Jag känner mig väldigt lyckligt lottad och väldigt välsignad just nu.
Lillen sover som han ska på natten, och jag hoppas att det håller i sig, för jag hade planerat att bara snygg-glida lite framöver, inga alarm och ingen drama i mitt liv just nu, TACK!  ;)
I alla fall inte av den där sorten; -lillen blir jättesjuk och mamman och lillen måste bo på sjukhus, eller lillen får nya tänder och jättemycket feber-så mamman inte kan sova och därför känner sig jättestressad, och inte av någon annan ovälkommen, obekväm överraskning heller för den delen. Nej. Nu är det tid för lite smink! Lite lyx! Lite ansiktsmask? Ja, varför inte? Jag tänkte även plocka fram mina husliga kvalitéer, som ju bara väntar på att få komma fram och visa sig igen, och kanske göra lite tid över för bakning med lilleman innan jul! Julmusik i bakgrunden, rött förkläde, tända ljus, pappan som kommer hem från jobbet och vinkar till oss genom fönstret och så lilleman skrattandes, hela tiden med en klick mjöl på kinden.
Fint, eller hur?

I morgon har vi möte på habiliteringen, Julians första möte hos logoped faktiskt. Jag vet att många med Ds-barn har haft mycket kontakt med logoped innan, men vi har inte behövt det, för vi har tränat munmotorik med vår specialpedagog väldigt mycket. Det tycker vi har funkat bra. Men jag är väldigt nyfiken på vad logopeden gör och det ska bli spännande att se vad hon ger oss för några övningar som vi ska hinna med framöver ;) Håll tummarna för att dem inte slår ut mina bakidéer! ;)

Vi hörs och syns godingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar