1/19/2012

Mellan jobb och hämtning





I dag är det sol så jag får lapa på väg till dagis sen!
 Längtar ut!


Jag tar en paus i mitt jobbskrivande och läser lite nyheter istället. Det som i dag får mig att höja på ögonbrynen lite extra är Annica Dahlströms bestämda åsikt om att en pappaledighet kan vara direkt skadlig för barnet, den kan leda till fetma och psykiska besvär hos barnet när det sedan växer upp. Dessa åsikter gav faktiskt både mig och Fred ett gott skratt, och jag kan väl inte tänka mig att någon människa skulle kunna tro på det här? Hon säger dock en bra sak i denna artikel och det är att alla föräldrar borde ta ett föräldrakörkort innan de skrider till verket och sätter ett mirakel till livet. Annars är det bara skitsnack hela artikeln igenom.

Jag fyller på med mer kaffe i min kopp, funderar över semlan som står i kylen, ska jag? Nej, jag jobbar lite till. Om en timme ska jag hämta hem Julian och då vill jag faktiskt ha fyllt klart en blankett som kan vara avgörande för min (vår) framtid. Ja, er också! Jag är faktiskt lite nervös, och jag vill göra detta noggrant. Ni får gärna hålla tummarna för mig framöver och kanske vi kommer att ses i ett annat forum så småningom. ;)

Jag hittade lite bilder från gårdagens familjegympa och vill dela med mig av dem till er innan jag jobbar vidare...

Puss och kram!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar