3/02/2012

Lite om dagen.


Färg och form ska tränas.


Då var vi fulladdade med habiliteringsmaterial igen efter en förmiddag i möte med Julians specialpedagog under dagen. Lilla J tog tacksamt och glatt emot allt material och utropade "Mera!" efter varje avslutad aktivitet. Det känns bra och hoppfullt. Materialet ligger i skåpet och nu ska vi bara lyckas plocka fram det framöver. Så pedagogmamman är i farten igen och allt är i sin ordning. Kommer säkert upp bilder och kanske någon liten video på träningen framöver. 


Uppdatering


Vi tränade;


Kroppsmedvetenhet
Former (kvadrat,fyrkant, cirkel) ska utvecklas till enkel grammatik och stavning
tvåordsmeningar (boken om Dan, krypa boken, springa boken, hoppa boken, memory)
Aktivitetsscheman (rutiner) 
Veckodagarna 
Påklädning






Längtan

Annars då? Snön smälter sakta enligt mig och jag längtar hem till Blekinge skärgård och sommarstugan på Kålö som farfar byggde med sina bara händer. Det gör jag alltid i vårtid, jag längtar efter att få höra fiskmåsarnas skri och att få sitta med en kopp varm choklad på den uppvärmda klippan och lyssna på havet som har börjat brusa igen där hemma vid denna tid. Men visst, allt har sin charm och sin tid. 

Helgen är lugn och eftertänksam. Nästa vecka är det mycket jobb igen och då ska vi vara fria helt från våra förkylningar är det tänkt. Nya saker händer och mycket är på gång just nu. Kul och utvecklande, jag hoppas att jag alltid får hålla på med det jag gör! Hoppas att ni har en givande helg och att ni njuter! Kärlek till er alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar