5/03/2012

På besök i sjukstugan.


Igår tittade vi in hos Julian i hans lekstuga. Vi skulle få fika med rostat bröd sa han.

En skiva till dig, och en skiva till mig.

Man måste vänta på att de ska bli klara.

Efter fikan, så såg vi någon komma!

Det var Syster Edith. Hon skulle plåstra om Julian sa hon.

Bandage på och litet plåster skulle han få på handen.

Det gör inte ont, jag lovar, sa Syster Edith.
Så! Fint va?

 Detta var igår och då fanns det inte någon tendens till snuva eller ont i halsen hos mamman i huset. Men i dag vaknade jag med feber och ont. Näsan rinner och rinner. Jag har busungen själv eftersom Fred jobbar kväll/natt och det är påfrestande. Men ett tips för er andra i samma situation som jag just nu! Strunta i städning! Lägg tiden på barnet istället annars orkar man inte.  Ta chansen att träna etc, som du inte hinner göra annars. I dag har jag klistrat fast aktivitetslapparna på toaletten och Oj, vad bra det blev! Julian var helt med i händelseförloppet! Han pekade på bilderna och visste exakt vad som skulle komma näst. Bada, Borsta tänderna, Läsa Saga. Jag tog även emot arbetsterapeuten i morse och fick toalettstolen installerad men den har vi inte provat än så det informerar jag om sedan! Här ser ni bild på hur den ser ut.  


Nej, inte världens glamorösaste bild jag vet, ursäkta för det ;)  men jag vill dokumentera detta.

Här kan ni se bildschemat för kvällen. Bilderna har vi fått av Habiliteringen.

Vi fick även tillgång till bolltäcket i dag och vi kör första natten med detta i natt. Håll tummarna för att det hjälper. Jag tror iofs att det är för lätt för Julian som snurrar så, men man vet ju aldrig. Återkommer med uppdatering. Natti, natti nu alla! ♡

Bolltäcke eller kedjetäcke så mamma får sova?




1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder på två små goa kompisar!
    Lycka till med toa och bolltäcke och KRYA på dej gumman! Stora kramen mamma!

    SvaraRadera