6/12/2012

Hos Tandis




I dag var Julian hos profylaxtandis. Vi har övat detta ett tag och han är superduktig. Som vanligt så kör jag lite olika tips och tricks med honom så tandis kan få ta bort lite tandsten. Men han börjar bli en smart filur, och jag får också lov att bli smartare och göra mer och mer komplicerade saker för att få hans uppmärksamhet. I dag så var han duktig och gapade stort och så han fick en tandborste med sig hem. 

-En penna, sa Julian. Jag förklarade att det var en borste till hans tänder..men han muttrade bestämt att det var en penna. 



Innan vi skulle gå så var det dags att välja en leksak ur leksaksasken! Han har tre bilar hemma som han har valt förut under samma premisser, men denna gången så var han girig och han valde TVÅ av samma sort igen (en liten truck). En röd och en gul. Jag började tricksa; Nej, man får bara ta en bil Julian! Välj en gul (tecknade gul) eller en röd (tecknade röd). Julian tittade på mig och log ett av sina speciella leenden. Han hade bestämt sig. En truck i varje hand och båda var hans. Jag tog då fram tandborsten som han hade fått. Kolla här! om du ska kunna hålla i din nya tandborste också så måste du lämna ifrån dig en bil! 

Julian tittade argt upp på mig;-Nej inte penna! Mina bilar!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar