7/14/2012

Lördagkväll, då kör vi tecken!



I morse så var jag bjuden på celeber fika hos Musse, Julian och Buffa. Så iklädd endast morgonrock och det tidiga klockslagets tillhörande mörka ringar under ögonen så drog jag fram min lilla stol, med betoning på lilla, och slog mig ner vid barnbordet från IKEA. Klockan kan ha varit runt 6.00 någonting och vi hade redan varit uppe ca en timme, då 5.00 är Julians nya perfekta tid att gå upp på tydligen. Jag blev serverad kaffe och bulle och allt var finemang. Men nu till morgonens absolut största händelse. Julian gjorde ett supertydligt tecken och jag FÖRSTOD INTE vad han tecknade. Han sa ordet samtidigt men det var sluddrigt så jag kunde inte riktigt urskilja. När poletten trillade ner så förstod jag ju att han hade tecknat ordet tallrik och då kunde jag också höra att det var det han sa. Min och Musses bulle skulle ju ligga på varsin tallrik såklart!


Musse sitter fortfarande kvar vid fikabordet, men servitören har för länge sedan lämnat och åkt till farmor och farfar.

 SÅ Lördag och barnvakt. Kan det bli bättre?

Ni kan ju förstå att jag känner jag mig taggad att träna lite teckenord nu eftersom jag har slöat på den fronten så det blir en kväll med förkovring i det tecknade språket. Jag brukar gå in på UR teckenspråk och välja små filmer där och testa. Då sitter jag med appen Ritade tecken på min iphone och så tragglar jag på. I bland översätter jag någon barnsång som jag inte kan. Det bästa är ju förståss att teckna MED barnet, men det kan vara lite svårt ibland då man inte alltid har båda händer fria.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar