8/22/2012

Dagen D





Lilla älsklingen var så glad imorse när han fick gå till förskolan och träffa alla kompisarna igen. Han bara lös när jag förberedde honom igår vid läggningen och när han vaknade upp idag (i min säng) så låg vi och pratade om dagis (han säger dagis, för det är lättare) och han skrattade högt vid varje namn när jag namedroppade alla i personal och barngrupp.

Taggad plutt som var trött på sommarlov? :)

Läget som gäller nu inför hösten är ny resurs, ny avdelning, ny förskola, nya barn och ett helt nytt habteam kring Julian (på grund av att personal ur grundteamet har slutat ). Så det är mycket nytt för oss. Men om vi är positiva så är han det och som sagt goa Lena (Js resurs på småbarn)  finns inom räckhåll i nya byggnaden och kan stötta vid behov.

Man ska inte vara rädd för förändringar, det kan ju faktskt bli till det bättre, eller hur?

Just nu så ska vi klara av "inskolningen", det vill säga att Julian ska träffa alla kompisar och lära känna den nya resursen som verkar jättehärlig och engagerad, och det viktigaste av allt; hon kan teckenspråk! Vi har goda förhoppningar på en trygg höst med henne och resten av personalen som ska invigas i tänket kring Julian.

Så snart som möjligt så ska resurs få stöd av hab igen angående träningen, och jag känner att även jag behöver lite ny input nu efter sommaren. Det är skönt med rutiner igen faktiskt och Oj! vilken dålig kondis jag hade vid springturen till förskolan. Men det ska det bli ändring på nu när jag kommer igång tidigt varje morgon igen.

Så. Välkommen höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar