10/23/2012

Då var trotsen (läs monstret) här på riktigt..




Så fick man då smaka på den välkända trotsen. Visst, jag har ju hört talats om den. Fruktat den. Men aldrig riktigt trott på att MIN ängel skulle kunna genomföra dessa handlingar av illvilja mot sin egen kära mamma.

Han vill INGENTING! Han vill inte klä på sig, inte tvätta sig, inte duscha, inte äta, inte sova. NEJ! Varje moment är ett långt övertalningsprojekt och jag har snart slut på ideer. Och så kastas det grejer helt utan eftertanke och som grädde på moset så vägras det helt sonika att sovas om nätterna. Suck. Det här med att man kan läsa sig till alla de värdefulla tipsen på "vanliga" föräldrasidor på nätet, det kan man ju glömma, för mitt barn funkar inte som barn på "vanliga" föräldrasidor. Hur ska man kunna förklara för ett barn som inte FÖRSTÅR rent intellektuellt? Så därför har jag denna dag sökt all info inom ämnet "Trots hos svårstyrda barn" (funktionsnedsatta) och samlat det som jag fann värdefullt på mötesplatsen så att alla ni andra mammor som river ert hår kan hitta hjälpen lite snabbare. Bra va?

Wow! Vad det finns hjälp att få när man söker! Kurser, böcker, tips. Så in och LÄS! eller ännu hellre starta en tråd om ämnet i vårt forum och tipsa varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar