2/08/2013

Ser verkligheten ut så här för våra mammor?




Checka skillnaden mellan vit ruta och grå. (Gråter en skvätt).


Det finns stunder i vardagen då dessa fakta är mindre välkomna än annars. Som idag tex när jag och sonen ska åka iväg och representera allt som är gott med våra små extra. Att stå och le och vara lycklig när verkligheten är så jävlig. Att det i Sverige år 2013 fortfarande bränns folk på bål. I detta fall mammor till barn med speciella behov. Det får mig att må dåligt. Jag vet att det ser ut så här. Jag vet av egen erfarenhet att det är vi mammor som blir hemma på grund av att männen tjänar mest. Det blir vi mammor som tar hushållet, telefontider, träning, habilitering. Jag vill veta hur vi ska få detta mer jämställt så vi mammor slipper bränna ut oss! Just idag har jag inga svar men jag återkommer angående detta, just nu måste vi hinna med ett tåg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar